9e ettape van Romerberg naar Pforzheim - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 9e ettape van Romerberg naar Pforzheim - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

9e ettape van Romerberg naar Pforzheim

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

20 Juli 2024 | Duitsland, Pforzheim

9e etappe van Romerberg naar Pforzheim. Op zaterdag 20 juli 2024 we zijn nu een volle week aan het fietsen, en beide heren Rien en Paul gaat het goed af.

We hebben gisteren wel 45 kilometers in stede en industrie moeten rijden, vandaag allen maar in de natuur met veel bossen en geen auto verkeer. Na 15 kilometer steken we de Rijn over via een brug, vanuit Nederland blijven we aan de linkerzijde van de Rijn rijden, en van lieverlee verlaten we de Rijn. In de bossen zoeken we verkoeling, want het wordt steeds warmer. Het is een erg mooie rit door de natuur, we genieten. Ze zegen wel we verblijven in boven-Riinse laagvlakten. We moeten gaan klimmen en naar onze schatting wel 16% even de tantjes op elkaar en gaan. We komen plaatsen tegen met Vakwerkgevels erg mooi. Voor ons was dit een route met veel natuur en daar genieten wij van. Geen wind en alleen maar zon, mijn bidon op de fiets was snel leeg. We hebben plaatsen aan gedaan na Romerberg/ Graben/ Neuthard/ Wossingen/ en naar de Kronprinzenstraat in Pforzheim daar, ligt ons Hotel.

Het resultaat vandaag: 64.6 kilometer/ gemiddelde snelheid 17.9 km / de eerste km vlak / zon/ temperatuur 30 graden / stijging 597 meter

Afdaling 414 meter / Totaal kilometer gereden vanaf 12 juli - 20 juli 2024 is 620 kilometer, dus het eind is in zicht.

Paul

• 20 Juli 2024 - 17:29

Harry En Sonja :

Goede middag mannen weer een mooie afstand ondanks de warmte afgelegd naar pforzheim nu toch nagenoeg of al over de helft de eerste week zit erop en jullie hebben er zin in gezien het vroege tijdstip waarop jullie starten je fiets dan ook uiteraard nog op de koelste tijd van de dag en kunnen jullie vroeg in de rust dat is ook weer lekker, geniet ervan en morgen weer een mooie dag groet Harry en Sonja [e-1f340][e-1f4aa]

• 20 Juli 2024 - 17:30

Heleen:

een heel verschil met gisteren, vandaag lekker in de natuur. En fijn dat het jullie goed afgaat!

• 20 Juli 2024 - 17:49

Geert En Anneke:

Paul en Rien Wij hebben wel bewondering voor het geen jullie presteren ,wij doen het jullie niet na

mijn auto heeft al een hekel aan zoveel kilometers ,maar zijn jullie niet eens een keer aan een rustdag toe

dat doen ze in de Toer de France ook ,voor de rest veel veilige kilometers ,en geniet er van.

• 20 Juli 2024 - 19:03

Jan En Rinthy:

Petje af Paul en Rien om met zo'n hoge temperatuur van 30 graden en een behoorlijke stijging ,

sucses voor de komende etappes

• 20 Juli 2024 - 19:25

Kees En Toos:

Paul en Rien alle hulde voor deze etappe. Zeker bij deze temperaturen. Hopelijk krijgen jullie weinig met onweer te maken. Fijn dat dit zo n mooi stuk natuur was. Nu lekker douchen en eten. Veel succes morgen. Kees en Tois

• 20 Juli 2024 - 19:31

Paul Ouwerkerk:

Natuur is beter dan industrie en door de stad! Hoop dat jullie niet te veel last hebben van de warmte. Geniet van jullie reisavonturen. Mooi verslag Paul.

• 20 Juli 2024 - 20:13

Henk:

Fijn is dat fietsen in de bossen op zo'n warme dag en dan ook geen aumto's heerlijk.. geniet er maar.

• 20 Juli 2024 - 20:14

Henk:

Jullie zijn wel een voorbeeld voor heel veel mensen.

Dat we op latere leeftijd nog heel veel kunnen bereiken!!

twee toppers op de fiets die ook een hoop humor hebben,

• 20 Juli 2024 - 21:43

Wilma:

Hallo dappere heren, wat gaat het goed, leuk om een beetje mee te reizen met jullie [e-1f603][e-1f44d]

• 21 Juli 2024 - 08:06

Debby:

Wat een bikkels zijn jullie, Paul en Rien. Ondanks de hitte toch een hele afstand afgelegd. Hopelijk is de rit van zondag ook zo mooi als die van vandaag.

Geniet er van

• 21 Juli 2024 - 13:41

Sjef:

Zo op de kaart kijkend zijn jullie al echt ver gevorderd. En dat onder die warme weersomstandigheden. Geweldig