10e etappe van Pforzheim-Nagold - Reisverslag uit Nagold, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 10e etappe van Pforzheim-Nagold - Reisverslag uit Nagold, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

10e etappe van Pforzheim-Nagold

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

21 Juli 2024 | Duitsland, Nagold

10 etappe van Pforzheim naar Nagold 21 juli 2024

We zijn uit ons hotel Europa vertrokken, het ontbijt was karig, geen verse broodjes en het beleg was minimaal, alleen de koffie en de sapjes waren lekker. Zaterdag avond hebben in de stad gegeten, bij een Kroatië’s restaurant. In de middag hadden we al aan een tafeltje gezeten, en het was warm en het bier smaakten goed, ze schonken Pivo’s dat is Kroatisch, bier en lekker. In het hotel was het warm, en geen airco dus ramen open met het slapen, tot wel 22.00 uur was het remoerig buiten. Daarna zijn we in slaap gevallen. Na ontbijt, de fietsen weer gepakt, de zijtassen en de accu van boven naar beneden gebracht. 8.45 uur vertrokken wij uit Pforzheim. Het weer is gunstig half bewolkt en geen iedee dat het vandaag gaat regenen. We zijn de stad uit, en de eerst klim kregen we voor ons kiezen, rechte weg strak om hoog, mijn tong ligt af en toe op mijn trappers, na het eerste colletje (berg etappe) hebben we 541 meter geklommen. We rijden alleen maar in natuur gebied, erg mooi en dat kan je heel lang volhouden. We volgen het rivierje Nagold een snel stomend watertje. Onderweg koffie gedronken rond 11.00 uur en s’middags op een camping een biertje gedronken, en daar kwamen we nog de heer tegen, die had anderhalf uur in de file gestaan, gisteren middag. Daar hebben wij geen last van gehad, onderweg 6 druppels regen gekregen, dat is niet om nat te worden, we komen uit een grote stad, met roering, en heel druk, en nu zitten we in een dorp, lekker gemoedelijk.

Aankomst Nagold om 15.00 uur na dit berichtje, ga ik douchen, en lekker op een terrasje zitten. Dat was onze dag.

Het resultaat vandaag: 57.84 kilometer in 3.25 uur op de fiets Gemiddelde snelheid 16.8 km In totaal stijging 625 mtr

Wat hebben we gereden vanaf Zevenbergen 678 km Rustdag net als de tour daar doen we niet aan mee

A.s donderdag dan zijn we in Ehrwald en dan gaan we een klein beetje rusten.

Paul.

• 21 Juli 2024 - 16:43

Heleen:

Zoals je het beschrijft 'lijkt' het makkelijk !! Maar petje af hoor. Geniet lekker op het terras en voor morgen weer goeie reis

• 21 Juli 2024 - 16:45

Leon En Wendy :

Jeetje wat gaan jullie snel, gelukkig zijn wij donderdag in Ehrwald en klaar om jullie binnen te halen. Geniet van het eten en succes weer morgen

• 21 Juli 2024 - 16:49

Jeanne Van Haaster:

Geniet van de mooie omgeving, Ik vind het knap hoor, die bergetappes! Geen alledaags werk! Veel plezier….

• 21 Juli 2024 - 16:53

Harry En Sonja :

Goede middag mannen nu al weer in Nagold prachtige omgeving en het mooie Ehrwald komt steeds dichterbij het wordt steeds pittiger maar dat gaat goed komen veel respect voor jullie weer lekker uitrusten en genieten van een [e-1f37b] morgen weer een mooie nieuwe dag groetjes van ons en geniet ervan [e-1f340][e-1f4aa][e-1f44d]

• 21 Juli 2024 - 17:03

Arina:

Dat was nou jammer geen broodjes kunnen scoren [e-1f92d]Hopen dat het nu alleen natuur gebieden zijn waar jullie door rijden en een nat pak blijft gelukkig ook uit dat is wel zo prettig fietsen .Maar snel gaan jullie zeker .En nu maar hopen dat er morgen wel lekkere broodjes zijn .Sterkte morgen op de fiets met mooi weer [e-1f31e]groetjes Cor en Arina

• 21 Juli 2024 - 17:08

Henk:

Het einde komt in zicht en daar staat de familie om jullie op te vangen en te verwennen. Dus was weer een leuke tocht door natuur en dorpjes. De grote steden zijn niet aantrekkelijk voor fietsers en natuur liefhebbers. Toch weer knap gedaan van jullie.

• 21 Juli 2024 - 17:13

Lisanne:

Super knap hoor!! De tijd vliegt voorbij en kilometers ook! Geniet van jullie rust en

morgen weer een mooie dag! Liefs vanuit Rotterdam

• 22 Juli 2024 - 23:00

Laila Luykx :

Wij hebben eindelijk even bereik! Leuk om jullie dagverslagen weer te kunnen lezen! Wat zijn jullie toch kanjers!! Vandaag weer een pittige dag gehad.. ontzettend veel succes weer voor morgen, ehrwald komt toch echt dichtbij!! [e-1f4aa][e-1f3fc][e-1f4aa][e-1f3fc] zet hem

op, helden!