13e etappe van Maselheim naar Kempten - Reisverslag uit Kempten (Allgäu), Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 13e etappe van Maselheim naar Kempten - Reisverslag uit Kempten (Allgäu), Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

13e etappe van Maselheim naar Kempten

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

24 Juli 2024 | Duitsland, Kempten (Allgäu)

13e etappe van Maselheim naar Kempten zuid Duitsland Woensdag 24 juli 2024

Na een goed ontbijt in ons Hotel, kunnen de tassen via de lift naar de fietsen, we zitten in dit hotel op de 2e verdieping, fietsen konden we achterlaten in de garage, en zelfs daar opladen.

We vertrekken op 7.45 uur het is fris buiten, en ik doe nog een jack extra aan, vannacht heeft het lopen spoken buiten, onweer bliksem en harden regen, Rien heeft het slaapkamer raam nog dicht gedaan om binnen regen te voorkomen. We starten vroeg want er staat een rit voor de boeg van 70 kilometer. We gaan weer gelijk de natuur in en fietsen langs een snel stromend riviertje, er is een afwisseling of je fietst aan de linkerzijde of rechts. Wat ons opvalt ooievaars ik kan niet op hand tellen zo veel, ze staan in het open landschap, waar net het koren gedorst is, muizen als traktatie, we gaan ook steeds meer klimmen, waar door je gigantisch uitzicht krijg, en dat is een rede op even te stoppen.

Klooster en kerken komen we ook tegen, waar ze met de bouw begonnen in de jaren 1645, het is groot en een in druk wekkend. Toen was er ook geld, om die gebouwen tot stand te krijgen. Kruisbeelden en Maria Kapellen heel deel deze streek staat er vol mee.

Elke dag geef ik het adres in via mijn fiets computer en leid ons haar fijn naar de plaats van bestemming, en de dame zegt ook nog de straat naam waar je naar toe moet. Dit keer hadden we het weer mee, eerst bewolkt, toen half bewolkt, met tien spetters regen. En nu schijnt tijdens dit verhaal schrijven ook de zon.

Morgen is de laatste etappe en als eind doel Ehrwald Oostenrijk. En weer een klein pech gevalletje bij Rien, zijn ketting op het voorblad lag er weer af. Met een paar handschoenen lag de ketting waar op het voorblad.

Het resultaat vandaag : totaal kilometers vandaag 73.9 / Stijging 742 meter / max hoogte 747 meter / max snelheid 47.10 km en de gemiddelde snelheid is geweest 17.1 km

Weer : 10 druppels water / 21 graden / wind 2 bft / Verslag lezen de afgelopen 2 dagen 60 Bezoekers op de site 2054

Paul

• 24 Juli 2024 - 16:40

Henk En Lida:

Paul en ook Rien natuurlijk. Heel leuk om jou/jullie reisverslag te lezen, We fietsen zo met jullie mee.

Morgen de laatste etappe, is jullie helemaal geslaagd, toch? Succes de laatste etappe en geniet ervan.

Groet uit Kwintsheul,

• 24 Juli 2024 - 16:41

Arina:

Paul en Rien heel veel sterkte morgen voor de laatste kilometers .En geniet van de mooie omgeving .Het is niet niks wat jullie samen doen ,petje af [e-1f9e2]Groetjes Cor en Arina

• 24 Juli 2024 - 16:48

Harry En Sonja :

Goede middag mannen flinke rit gemaakt vandaag weer een prachtige prestatie goed gepland allemaal gelukkig niet al teveel tegen gezeten prachtige prestatie morgen staat jullie vast een mooi onthaal te wachten het laatste stuk is nog pittig maar daar na gaan jullie lekker een paar dagen uitrusten en nagenieten, helemaal geweldig, groet Harry en Sonja [e-1f4aa][e-1f91e][e-1f37b] proost [e-1f37b]

• 24 Juli 2024 - 17:01

Ed:

Het einddoel is in zicht, gaat lukken natuurlijk.

en dan genieten van jullie welverdiende rust.

• 24 Juli 2024 - 17:08

Liane Esbach:

Morgen alweer de laatste dag,dat hebben jullie snel gedaan,petje af hoor.

Geniet van de aankomst in Ehrwald

Groetjes Wim en Liane

• 24 Juli 2024 - 17:10

Esther En Martijn:

Mooi verslag weer! We kijken er iedere dag naar uit.

Met nog 1 dag voor de boeg hebben jullie nu bijna de eindbestemming gehaald.

Het zal behalve zwaar en mooi ook best emotioneel zijn.

succes nog met jullie laatste kilometers!

groetjes, Esther en Martijn

• 24 Juli 2024 - 17:20

Jolande:

Het einde is in zicht, super gedaan mannen!

Enne Paul, morgen staat er een lekker bedje voor je klaar[e-1f609]

• 24 Juli 2024 - 17:26

Sonja Eenhoorn:

waanzinnig genoten van jouw verhalen Paul en dan morgen alweer de laatste rit,heel veel plezier mannen en veilige aankomst

• 24 Juli 2024 - 18:20

Janny En Ad V D Bogaard:

Succes morgen met de laatste etappe.

• 24 Juli 2024 - 18:45

Leon En Wendy :

Jullie zijn er bijna! Gek idee dat wij vandaag langs jullie zijn gereden maar wij moesten door om jullie plekje in orde te maken! Alles staat klaar en wij kijken er naar uit om jullie morgen te zien. Lekker slapen en tot morgen [e-1f618]

• 24 Juli 2024 - 18:47

Bianca Esbach:

Super goed bezig nog een klein stukje te gaan , wat zullen Leon en Wendy trots zijn

• 24 Juli 2024 - 19:00

Jan En Coby:

Nou Paul en Rien, nog een laatste etappe en jullie hebben je doel bereikt. We vonden het fijn om mee te genieten op jullie fietstocht. Nog een fijne tijd in Ehrwald, waar veel van jullie herinneringen met jullie echtgenotes liggen. Succes en sterkte, groetjes

• 24 Juli 2024 - 19:46

Corrie En Cees:

Wat een belevenis, dit ga je ook nooit meer vergeten.

super verslagen van jullie reis.

Bedankt dat we daar deelgenoot van mochten zijn

• 24 Juli 2024 - 19:47

Kees En Toos:

Paul en Rien jullie zijn er bijna! Geweldige prestatie. Het verslag vandaag was weer top. Ties top zeggen de Zwitsers. Het was elke dag

weer leuk om te lezen, we keken er naar uit. Hopelijk hebben jullie vanavond een goed hotel en morgen een stevig ontbijt. Welterusten en morgen een hele fijne einddag gewenst! Kees en Toos

• 24 Juli 2024 - 20:58

Geert En Anneke:

Paul en Rien morgen de laatste etappe, en er wacht jullie een warm onthaal

klasse mannen en groetjes van ons.

• 24 Juli 2024 - 23:23

Henk O:

Mannen heel veel succes morgen met de laatste etappe. Morgen wordt het 1 groot feest met de fanfare voorop. Veel succes en een hoop plezier op de laatste fietsdag.

• 25 Juli 2024 - 00:11

Wilma:

Wat een mooi verslag weer vandaag, zo leuk om op deze manier met jullie mee te reizen, stiekem ben ik best jaloers op jullie omdat ik dit niet zou kunnen, ondertussen ben ik apetrots natuurlijk, veel liefs uit zevenbergen! Het is best stil in de Hoornbloem, de gladiolen hebben het niet naar hun zin, het onkruid wel[e-1f937]‍[e-2640]️

• 25 Juli 2024 - 08:55

Ewoud En Esther :

Lieve Paul en Rien,

Heel veel succes met jullie laatste rit. Wat zal het een moeilijke maar ook mooie dag worden! Jullie mogen zo trots zijn, dit hebben jullie gewoon gedaan! Geniet van de laatste dag en daarna van jullie welverdiende vakantie. Groetjes Ewoud en Esther

• 25 Juli 2024 - 09:14

Corina:

Hoi Paul en Rien

Succes met de laatste etappe.

En nog een mooie week in Oostenrijk.[e-1f37a][e-1f377][e-1f370][e-2615]

Groetjes Corina

• 25 Juli 2024 - 09:28

Laila :

Lieve pa en Paul. Wat is het toch een enorme prestatie! Zou veel km’s, zo veel klimmen het laatste stuk! Ontzettend veel succes en kracht voor vandaag gewenst! Het zal een pittige dag voor jullie worden zowel fysiek als mentaal, maar jullie kunnen dit! Zet hem

op de laatste km’s en dan heerlijk proosten in Ehrwald [e-1f37b]

zer hem op mannen!! Liefs laila

• 25 Juli 2024 - 10:13

Sjef En Willie:

Goed dat jullie er bijna zijn. We zullen het dagelijkse verslag gaan missen

• 25 Juli 2024 - 21:02

Debby:

Veel plezier op jullie laatste fietsdag, bij de aankomst in Ehrwald en tijdens de rustweek. Knap gedaan en veel bewondering voor !