14 e etappe van Kempten naar Ehrwald. Oostenrijk - Reisverslag uit Ehrwald, Oostenrijk van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 14 e etappe van Kempten naar Ehrwald. Oostenrijk - Reisverslag uit Ehrwald, Oostenrijk van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

14 e etappe van Kempten naar Ehrwald. Oostenrijk

Door: Paul en Rien

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

25 Juli 2024 | Oostenrijk, Ehrwald

14 e etappe van Kempten naar Ehrwald in Oostenrijk donderdag 25 juli 2024

Beste mensen, met tranen in mijn ogen zit ik dit te schrijven, het is de laatste etappe en ons eind doel is bereikt in Ehrwald.

Gisteren kwamen we in Kempten, een mooie stad, imposante gebouwen en de basiliek met 2 torens. We sliepen in een hotel op de begaande grond, we deden de voordeur open een rechte gang kamer 2. De kamer was Lux en groot, voor de fietsen was er geen goed onder dak, die moesten buiten blijven. Maar dat hebben we niet gedaan, ik heb de fiets binnen op de kamer geplaatst en dat ging goed.

We waren op tijd wakker, en om half acht stonden we buiten, maar nog geen ontbijt. Dat hebben we bij de plaatselijke bakker gedaan, een Lux ontbijt met koffie broodjes en een bakje yoghurt gevuld met vitamines, en de dag kan niet meer stuk. De stad waren we snel uit, en Rien had voorspeld dit wordt een pittige dag met klimmen, en dat was ook zo, maar wat een uitzicht krijg je voor terug kijk maar naar de foto’s.

Onderweg komen we bankjes genoeg tegen om te zitten en uit te rusten. Het voordeel is, je rijd op brede fiets paden, en met uitzondering van plaatselijk verkeer fiets je met z’n tweeën. Om 10,30 uur komen we plaatselijk bakker tegen, daar drinken we koffie met een taart punt. Aan de bediening vroegen we is hier ook een oplaat punt van E bike zeker hier aan de overkant, wij brachten onze fietsen er naar toe, en ter wel we koffie zaten te drinken werden onze fietsen bij geladen van nieuwe energie. We kwamen Oostenrijk binnen om 11.32 uur ( grens) en moesten nog 53 kilometer fietsen naar onze eindbestemming Ehrwald. Maar we hadden nog een paar stevige klimmetjes in het voor uitzicht bij Reute. Op een zeker moment had de fiets van Rien nog maar 15% van zijn energie in de accu, en dat werd opladen in een Bergstation van de ski lift. Na een uur wachten konden we weer vertrekken. Het eind is in zicht Leon en wendy en de kinderen zijn ingelicht dat we er aan komen. Bij aankomst van ons stonden met een laken, met de tekst. Welkom Rien en Paul top.

Op de camping stond ons een lekker koud biertje op ons te wachten, en een stoel om op te zitten. Zelfs vind ik dit een zware tocht, en veel klimmen. Maar we hebben het volbracht , op 12 juli begonnen met heel de dag regen, wat je niemand zou toe wensen , en de laatste dagen alleen maar zon, met 10 spetters regen.

Wij moeten jullie bedanken voor de warmen berichtjes die we kregen, ook namens Rien en mezelf deze tocht hebben we plezier gedaan.

Veel gepraat met elkaar over Emerens en Bep, in kerkjes kaarsjes laten branden. Maar ik zeg er ook bij voor de 3e keer naar Oostenrijk op de fiets, dat doen we niet meer.

Bedankt….

Het resultaat vandaag : het aantal kilometers 77.4 km / gemiddelde snelheid 17.6 km / max snelheid berg af 48.8 km / stijging totaal 1167 meters / Heel de dag zon / wind (3) temperatuur 25 graden.

In totaal kilometers gereden 969 km / pech met de fiets bij Rien 2x de ketting er afgelopen aan het voorblad. / geen lekke banden /

12 juli heel de dag regen / de rest van de dagen zon of half bewolkt of bewolkt.

Paul

• 26 Juli 2024 - 08:56

Heleen:

Paul en Rien, in een woord geweldig en goed/mooi wat jullie gepresteerd hebben. Nogmaals petje af. Jullie kunnen voldaan terugkijken op een heel bijzondere fietstocht. en voor nu de benen wat vakantie gunnen en genieten in Ehrwald. Groetjes

• 26 Juli 2024 - 09:06

Jeanne Van Haaster:

Een topprestatie! Mooi dat jullie het gered hebben. Nu lekker genieten van de familie en de rust…

• 26 Juli 2024 - 09:11

Gerda En Gerrit:

Hallo Rien en Paul, een geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Het heeft en is ook iets speciaals en dat is heel mooi!

Groetjes

• 26 Juli 2024 - 09:19

Geert En Anneke:

Paul en Rien geniet van je wel verdiende vakantie

• 26 Juli 2024 - 09:19

Tootje:

Paul en Rien, wat een geweldige prestatie van jullie!!!!!! Ik vond het heel leuk om de verslagen iedere dag te lezen. Nu hebben jullie zeker rustdagen nodig! Geniet ervan.

• 26 Juli 2024 - 09:24

Marja:

Super goed gedaan Paul en Rien! Het was leuk jullie te volgen door de mooie verslagen.

Nu lekker uitrusten en genieten van Oostenrijk en de welverdiende rust!

• 26 Juli 2024 - 09:25

Ed:

Paul en Rien,

Gefeliciteerd met jullie prestatie, petje af hoor.

Heb genoten van jullie verslagen.

Ga nu genieten van jullie welverdiende rust !

gr Ed en Maartje

• 26 Juli 2024 - 09:26

Marianne Jansen :

Top hoor mannen! Wat een geweldige prestatie. Nu maar genieten van een welverdiende rust. Veel plezier nog![e-1f44d][e-1f31e]

• 26 Juli 2024 - 09:27

Kees En Toos:

Paul en Rien Hulde! Hulde ! Hulde! Een fantastische prestatie. We hebben genoten van de reisverslagen. Rust maar lekker uit en geniet van de kinderen en kleinkinderen! Groeten Kees en Toos

• 26 Juli 2024 - 09:29

Jan En Rinthy:

Paul en Rien ,

Gefeliciteerd met deze prestatie helemaal geweldig, bedankt voor de mooie verslagen.en foto’s

• 26 Juli 2024 - 09:36

Harry En Sonja :

Goede morgen mannen gisteravond lekker gegeten en uitgerust en nu lekker genieten van jullie kinderen en kleinkinderen en de rest die jullie met open armen hebben ontvangen op de camping na een prachtige en best pittig fiets avontuur waarvan het allerlaatste stukje best zwaar was de komende dagen lekker uitrusten en genieten maar jullie kennende zullen er best fiets tochten gemaakt worden fijne en mooie vakantie in het mooie Ehrwald, veel respect voor jullie, groetjes van ons [e-1f44d][e-1f4aa][e-1f37b][e-1f37b][e-1f60b]

• 26 Juli 2024 - 09:49

Debby:

Bedankt Paul en Rien, dat we deze fietstocht met jullie mochten meebeleven!

Diepe buiging voor jullie prestatie en nu maar fijn uitrusten

• 26 Juli 2024 - 09:54

Marja:

RESPECT Paul en Rien voor jullie zware, mooie en emotionele herinnerings fietstocht.

• 26 Juli 2024 - 09:55

Henk O:

Goedemorgen heren, een geweldige prestatie hebben jullie neergezet, chapeau. Een mooie reis met hele fijne herinneringen. En nu maar lekker genieten met hopelijk veel zon. Bedankt trouwens voor het leuke reisverslag elke dag.

• 26 Juli 2024 - 09:55

Janny En Ad:

Wat knap van jullie. Goed gedaan mannen. Een hele fijne vakantie in Ehrwald.

En dat dit de laatste keer is geweest met de fiets naar Ehrwald , kan ik me helemaal indenken. En bedankt voor het mooie verhaal.

Ad en Janny.[e-1f44d][e-1f44d]

• 26 Juli 2024 - 10:00

Frieda :

Gefeliciteerd Paul en Rien.

Echt een prestatie [e-1f4aa]

Nu lekker genieten van het [e-2600]

• 26 Juli 2024 - 10:33

Martijn En Nicolette :

lieve Paul en Rien

wat hebben we een hoop bewondering voor jullie!

dat jullie deze tocht weer hebben gefietst. De verhalen waren super leuk om te lezen.

nu lekker gaan genieten met de beentjes omhoog.

tot volgende week

liefs Martijn en Nicolette

• 26 Juli 2024 - 10:47

Bianca Esbach:

Super leuk om elke dag het verslag te lezen , wat zullen jullie mooie herinneringen hebben opgehaald en nieuwe gemaakt , echte toppers

• 26 Juli 2024 - 11:10

Cor:

Rien en Paul toppers zijn jullie samen nu genieten van de berglucht en de bergen .

Cor en Arina.

• 26 Juli 2024 - 12:24

Coby Ooijen:

Toppie goed gedaan

en nu lekker uitrusten en genieten

• 26 Juli 2024 - 13:18

Sonja Eenhoorn:

fantastisch gedaan mannen ,ben trots op jullie

• 26 Juli 2024 - 13:32

Wilma:

Wat een mooi en ook emotioneel reisverslag weer, nu lekker uitrusten van deze topprestatie [e-1f44d][e-1f604]

• 26 Juli 2024 - 14:19

Piet Ooijen:

Wat een prestatie hebben jullie gedaan mannen, chapeau! Nu lekker uitrusten en nagenieten van deze geweldige tocht.

• 26 Juli 2024 - 16:47

Ingrid Verbogt:

Paul en Rien, bedankt voor het ‘meerijden’ met jullie tocht. Ga genieten van jullie welverdiende rust.

• 26 Juli 2024 - 17:33

Leon & Wendy:

Jullie zijn toppers !!

• 26 Juli 2024 - 19:46

Jolande:

Mooi om jullie verhalen elke dag te lezen en nu lekker bijkomen in het mooie Ehrwald.

• 26 Juli 2024 - 20:25

Peter En Hanneke :

Rien en Paul

We hebben met veel plezier jullie dagelijkse reis verslagen gelezen

Jullie hebben een top prestatie geleverd

Nu lekker genieten van het mooie Ehrwald

Groetjes van Peter en Hanneke

• 27 Juli 2024 - 10:24

Trudy:

Ha Paul, Wat heb ik genoten van jullie fiets tocht. Jullie kunnen trots op je zelf zijn. En nu even helemaal niets, lekker genieten!

• 27 Juli 2024 - 10:38

Liane Esbach:

Goed gedaan mannen,weer mooie herinneringen gemaakt.

Fijne vakantie!

Groetjes Wim en Liane

• 29 Juli 2024 - 10:56

Jan En Ria:

Ja Paul 'n late reactie van ons, maar we hebben jullie ook iedere dag gevolgd, wat 'n prestage was dat , in een woord TOP , we zijn ook net terug van vakantie en veel gefietst , maar z'n prestage als jullie hebben we niet geleverd, je kan er met mooie gevoelens op terug kijken.

Groetjes Jan en Ria