11 e etappe van Nagold naar Engstein - Reisverslag uit Maaseik, België van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 11 e etappe van Nagold naar Engstein - Reisverslag uit Maaseik, België van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

11 e etappe van Nagold naar Engstein

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

22 Juli 2024 | België, Maaseik

11 e etappe van Nagold naar Enstingen maandag 22 juli 2024

In de nacht van 11 naar 12 juli heeft het bij ons veel geregend, nog eens terug kijkend op vrijdag 12 juli met heel de dag regen, dat beloofd wat. Maar bij de ochtend werden we wakker en het was droog. We vertrokken om 8.45 uit Nagold, wij dachten een kleine stad, maar we zaten in het voorste gedeelte. Wat een drukte om uit die stad te komen, het is droog en bewolkt, maar we konden gelijk al met de eerste klim beginnen. We rijden een tijdje door het platteland, heuvels op en weer dalen. We komen in Tubingen als grote stad, je verdwaald er, je doet wat verkeerd, en je kan weer omrijden, we volgen steeds groene fiets bordjes, en ook die zie je over het hoofd. We zijn Tubingen uit en volgen het riviertje de Nectar, een omgevallen boom moesten we overheen steken, maar het is gelukt. We hebben onderweg gegeten bij een Turk, het was niets anders, maar wel lekker. Om 13.00 uur moesten we nog 20 kilometer fietsen, en af en toe kwam de zon door de wolken. Je kan de reis, niet opgeven, maar het maakt in druk op z’n reis veel drukte en de vele stijgingen die je moet doen, je bent afhankelijk van de energie wat in je batterij zit. We naderen Lichtenstein dat ligt in zuid Duitsland, daar hebben geslapen , 9 jaar geleden, het was een duur Hotel, maar er was geen ander Hotel in de buurt. Dit jaar hebben we gekozen een appartement buiten Lichtenstein, maar er moest eerst geklommen worden 727 meters en dat is pittig, negen jaar geleden moesten dit lopen Bep en ik hebben nog gewone fietsen Gazelle Medeo. En Rien en Emerens elektrische fietsen. Dat hebben we overleeft en aan gekomen in dat dorp Engstingen stonden we in de verkeerde straat, en Rien zij nog mijn energie raakt op ik bezit maar nog 14% stroom het moet geen 20 kilometer verder zijn. Dat was niet het geval, we stonden binnen 10 min. op de plaats van bestemming. Mooie kamer en lekker gaan douchen en bijkomen.

Einde dag geen regen van betekenis.

Het resultaat vandaag: afstand vandaag 66 kilometers/ Reistijd op de fiets 3.45 uur / gemiddelde snelheid 17.5 km / stijging 727 meter.

Het weer droog bewolkt/ half bewolkt / zonnetje/ temperatuur 22 graden.

Door een storing bij Waarbenjij.nu is mijn verhaal verdwenen, en vanmorgen 23 juli moest ik dit weer overnieuw doen.

• 23 Juli 2024 - 06:51

Wilma:

Goedemorgen heren, wat een energie en een mooi verhaal weer, wij gaan hier vandaag weer een regendag krijgen, hopelijk valt het bij jullie mee [e-1f604][e-1f44d]

• 23 Juli 2024 - 07:46

S De Boer:

Super heren de laatste loodjes

• 23 Juli 2024 - 08:03

Arina:

Goede morgen Paul en Rien .We wachten gisteren in spanning af naar de berichten ,maar helaas .Nu toch nog ,jullie zullen vast moe geweest zijn, als er geen energie meer in de fiets zat dan was het een goede klim geweest .Goede rit vandaag met droog weer.groetjes Cor en Arina

• 23 Juli 2024 - 08:51

Janny V D Bogaard:

Wat genieten wij ervan, geweldig. Iedere dag het verhaal. Ik keek eergisteren al naar uit, maar nu vanmorgen met een kopje koffie[e-1f44d] zet hem op samen voor het laatste stuk.

• 23 Juli 2024 - 08:54

Harry En Sonja :

Weer een mooie afstand met veel klimmen maar in een prachtige omgeving wederom, nog /- 220 km naar het mooie Ehrwald steeds weer genieten ook leuk om jullie te blijven volgen, voor morgen veel succes en groetjes van ons [e-1f44d][e-1f4aa][e-1f340]

• 23 Juli 2024 - 09:00

Harry En Sonja :

Goede morgen uiteraard voor vandaag veel succes fijne en mooie dag groet Harry en Sonja [e-1f4aa][e-1f340][e-1f44d]

• 23 Juli 2024 - 09:15

Jeanne Van Haaster:

Knap dat jullie het elke keer halen met je stroom, lijkt me een heel gepuzzel met al die klimpartijen. Succes weer vandaag…

• 23 Juli 2024 - 09:31

Henk:

,weer eenooi stuk met ook nog schilderachtige huizen. Wat ik zie krijgen jullie nog zwaardere colletjes op het einde. Veel succes de laatste dagen en een dikke pluim voor jullie.

• 23 Juli 2024 - 09:47

Chi En Peter :

Helden zijn jullie!! Zet'em op en tot in Ehrwald

• 23 Juli 2024 - 13:21

Sjef:

Houden jullie nog wel op tijd een rustdag?

• 23 Juli 2024 - 20:56

Corrie En Cees:

super hoor, enrgie zat jullie