Etappe 12 van Engstingen naar Masselheim - Reisverslag uit Maselheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Etappe 12 van Engstingen naar Masselheim - Reisverslag uit Maselheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Etappe 12 van Engstingen naar Masselheim

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

23 Juli 2024 | Duitsland, Maselheim

12 e etappe van Engstingen naar Maselheim op dinsdag 23 juli 2024

Deze etappe hadden we wel 20 keer willen doen, we hebben alleen in de natuur kunnen rijden. Wat een verademing geen wind half bewolkt en de zon gaat steeds beter z’n best doen. We hadden de keus vier verschillende route’s . 3 van Rien en 1 van mij, we hebben gekozen de navigatie van mij. Ze hebben ons door de mooiste plekje laten fietsen, met een uitzondering een paar keer op de provinciale weg te laten rijden, een gebrek aan een fietspad. De fietspaden zijn voor. 99% perfect, en kan niet beter. Van tevoren kan je niet bepalen wat is de mooiste route, we hebben er van genoten. Om 7.45 uur vertrokken wij uit Engstingen, ons appartement kon geen ontbijt aanbieden, maar de plaatselijke bakker wel, nog geen 5 minuten van ons appartement. We bestelde 4 broodjes met beleg met kaas of ham en de koffie, de broodjes liggen klaar in de toonbank, je kan de keus maken, twee broodjes eten we op en de koffie, de 2 broodjes eten we op bij een bankje in de natuur. Bankjes zijn er in overvloed in Duitsland. We waren om 13.00 uur aanwezig bij ons Hotel.

maar ons hotel gaat pas om 16.00 uur open, dus gaat Rien bellen, de eigenaar zit bij de dokter met z’n vrouw, híj kan eerder komen. De zon schijnt vol op het is warm, de Hotel eigenaar heeft een terras in de zon, en dat is geen optie. We gaan naar een supermarkt we kopen 2 bier en een afzakkertje een Jagermeiter. We rijden terug waar we vandaan komen, we gaan in in een houten bushokje zitten en drinken onze biertjes en de snaps. In het bushokje staan onze fietsen in de schaduw, en we hebben geen bus gezien. Om 15.00 uur naar het hotel en we zijn welkom , na het inchecken naar de kamer, ziet er goed uit. Het verhaal schrijven en douchen en lekker gaan eten.

Dit was onze dag, en je kan het 14 keer kopiëren top!

Het resultaat vandaag : totaal 70 km / reistijd 3.41 uur / Max snelheid bij afdaling is 54.10 km / temperatuur 23 graden / geen wind (1) bewolkt / zon / we hebben beide voldoende stroom in onze accu bij aan komst

Paul

• 23 Juli 2024 - 18:30

Ad:

Nog even en dan komen de bergen in zicht![e-1f60d]

• 23 Juli 2024 - 18:38

Harry En Sonja :

Nu al weer in Maselheim ook weer mooi jullie gaan geweldig even gekeken op Maps dat is een mooie máar toch ook weer een pittige rit lijkt mij maar jullie zouden wel meter van zulke ritten willen, mooi uitgestippeld alle ritten /- 70 km best heftig veel respect voor jullie de kracht putten uit de mooie herinneringen en de gedachte aan de dames helemaal geweldig [e-1f44d][e-1f4aa][e-1f340][e-2764]️ mooie fietsdag morgen groet Harry en Sonja [e-1f91e]

• 23 Juli 2024 - 18:48

Harry :

Meter moet natuurlijk meer zijn en /-70 /-70 kon het niet meer wijzigen, fijne avond [e-1f44d] [e-1f4aa][e-1f340]

• 23 Juli 2024 - 19:33

Henk:

Fijn tte horen dat dit een prachtige dag was. Wel veel km maar dat maakt jullie niets uit

• 23 Juli 2024 - 19:47

Jan En Rinthy :

Succes morgen met de 13e etappe.

• 23 Juli 2024 - 19:52

Wil En Willy:

Hallo Paul en Rien,

Weer een leuk verslag !

Zo te lezen hebben jullie een prachtige dag gehad met mooie natuur en goed weer.

Voor morgen weer succes en het eind lijkt een beetje in t zicht te komen.

Groetjes, Wil en Willy

• 23 Juli 2024 - 20:57

Wilma:

Weer een hele mooie dag dus, dit is toch genieten heren, en wij genieten lekker met jullie mee [e-1f604][e-1f44d]

• 24 Juli 2024 - 17:00

Liane Esbach:

Wauw wat een leuk verslag en fijn dat het weer goed is.

Lijkt me echt leuk om dit zo samen te doen!

Geniet er maar van mannen!

Groetjes Wim en Liane

• 24 Juli 2024 - 19:39