8e ettape Hamm- Romerberg - Reisverslag uit Rommersheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 8e ettape Hamm- Romerberg - Reisverslag uit Rommersheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

8e ettape Hamm- Romerberg

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

19 Juli 2024 | Duitsland, Rommersheim

8e ettape van Hamm naar Rommersberg. Vrijdag 19 juli 2024

We zijn bij de heer Stahl, een tuinder dit is gestopt met tuinen, denk ook aan zijn leeftijd, en hier liggen bij de mannen wel gevoelens, in 2015 zijn wij ook geweest met de dames. Toen was het bedrijf nog vol op in de running, de dames hebben er nog staan verspenen aardbeien plantjes in potjes te zetten. De hr Stahl verhuurd zijn appartementen nog. We hebben redelijk geslapen, het was te warm. Na een ontbijt om 08.15 uur vertrokken, we hebben eerst nog langs de zomer dijk van de Rijn gefietst, Maar al gauw kwamen we de plaats Worm tegen met z’n rijkelijke industrie tegen. Het is niet leuk om met je fiets door de stad te rijden, druk met veel stoplichten. Slechte fietspaden en naar z’n 45 kilometer kwamen uit eindelijk in het buitengebied. Van Worm naar Frankental door naar Mannheim en uiteindelijk in Rommersberg. Groot Hotel deels van het hotel is verkocht, we kunnen er geen warm eten krijgen, maar wel ontbijt. We zitten vlak bij Speyer/ Hockenheim.

In 2015 was het nog niet normaal, dat iedereen internet had, mijn verhaal toen schreef ik wel , die sloeg ik op. En met de I pad gingen we naar een internet Café of naar Mac Donalds en die hadden vrij internet, daar kan ik mijn verhaal versturen, nu doe ik dat op de kamer.

Maar in 2015 gaan wij naar Mac Donald in Speyer om ons bericht te versturen, en wat zit daar binnen, een bruidspaar zij helemaal in het wit, en frietje te eten, we lagen in een deuk, en we moesten ook van haar een foto nemen, die foto is uit het archief gekomen, en laat ik zien.

Alles bij elkaar niet z’n leuke rit veel in de stad gereden, maar morgen vast wel beter !

Het resultaat vandaag 68,6 kilometers reistijd op de fiets 3.5 uur, stijging van 150 meter en de gemiddelde snelheid was 17.9 km

Temperatuur 31 graden en wind (1)

Paul

• 19 Juli 2024 - 16:21

Ad:

Lekker bezig mannen, leuk dat we dagelijks een update krijgen! Volgens mij zijn jullie nu dan over de helft.

• 19 Juli 2024 - 16:48

Janny En Ad V D Bogaard:

Geweldig om te lezen wat jullie doen . Leuk om te volgen.

• 19 Juli 2024 - 16:55

Cor:

weer leuk om de update te lezen , een fijne fietsdag morgen cor en arina

• 19 Juli 2024 - 17:00

Harry En Sonja :

Weer een mooie afstand afgelegd ondanks het warme weer hier nu ook dertig graden buiten in huis 22 graden da is heerlijk, ook weer leuke fotos met mooie herinnering aan de dames lekker bezig met de plantjes, het bruidspaar bij de Mac is ook om in een deuk te liggen helemaal geweldig voor jullie zal het zeker geen MacDonalds worden, lekker uit eten en rusten morgen weer een nieuwe dag veel fietsplezier morgen, groetjes, Harry en Sonja [e-1f44d][e-1f340][e-1f44a]

• 19 Juli 2024 - 17:15

Jeanne Van Haaster:

Leuk stuk weer. Je ziet dat een bruiloft niet zo duur hoeft te zijn, gewoon naar de Mac..haha.

succes weer morgen met de volgende rit.

• 19 Juli 2024 - 17:54

Liane En Wim Esbach:

Leuk mannen om jullie te volgen en alle reakties te lezen.

Voor zometeen eet smakelijk en morgen weer een goeie fietsdag!

Groetjes Wim en Liane

• 19 Juli 2024 - 19:04

Wil En Willy:

Hallo Paul en Rien,

Vandaag viel de rit wat tegen schrijven jullie, maar toch

bijna 69 km opgeschoten.

Al met al weer een prestatie, goede herinneringen en een leuk verslag.

Hopelijk gaat het morgen beter.

In ieder geval veel succes, mooi weer en plezier.

Gr. Wil en Willy

• 19 Juli 2024 - 20:56

Debby:

Ik geniet van jullie dagelijkse belevenissen. Leuk om te volgen. De fietsdagtocht afgelopen woensdag was weer erg geslaagd. Jeanne en Jos de Gouw hadden een mooie rit uitgezet. Via Hoeven naar Rucphen, naaar Essen Belgie, lunchen in Schijf en via Bosschenhoofd weer terug naar Zevenbergen. 67 km en goed weer.

Geniet verder van jullue reis al zal het ook regelmatig confronterend zijn!

Good luck

• 19 Juli 2024 - 21:53

Lisanne:

Mooi verhaal weer! Hopelijk morgen een mooiere route! Veel plezier!

• 20 Juli 2024 - 08:08

Leon En Wendy :

De eerste week zit erop! Nog een weekje en dan zijn jullie op de eindbestemming. Hopelijk vandaag een mooiere route. Succes vandaag

• 20 Juli 2024 - 17:04

Heleen:

Leuk om te lezen. (En grappig dat bruidspaar bij McDonald’s toen) mooie herinneringen!