7e Etappe van Schwabenhein- Hamm An Rhein - Reisverslag uit Hamm, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 7e Etappe van Schwabenhein- Hamm An Rhein - Reisverslag uit Hamm, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

7e Etappe van Schwabenhein- Hamm An Rhein

Door: Paul en Rien

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

18 Juli 2024 | Duitsland, Hamm

7 e etappe van Schwabenhein naar Hamm am Rhein. Donderdag 18 juli 2024

Het hotel in Schwabenheim is vandaag gesloten, de eigenaar en zijn vrouw gaan op vakantie (hoog seizoen) maak niet uit. We konden geen ontbijt meer krijgen, maar hij stuurde ons naar de plaatselijke bakker, en dat is ook niet verkeerd. Ze schenken koffie en de klaar gemaakte broodjes liggen klaar met ham of kaas, het is een broodje gezond. Na het nuttige van de lekkere brood en de koffie vertrekken wij, het is zonnig en we hebben geen haast de volgende afstand is maar 50 km. Het hotel waar we zaten heet Stadt Mainz dat Hotel hebben we met z.n vieren ook bezocht. We hebben een paar venijdige klimmen moeten doen, op los steenslag, maar we hebben het gehaald. De structuur van het landschap heuvelachtig met veel wijn bouw. De Rijn maakt elke keer van die kronkels, die kan je afsnijden, gisteren laat in de middag hebben wij de Rijn verlaten, en vanmorgen (Donderdag) kwamen we de Rijn weer tegen, het blijft een snel stromende rivier, ik durf er niet in te springen. Het is gemoedelijk fietsen langs de Rijn zonder in spanning en alles gaat van zelf. De temperatuur is nu 29 graden met na genoeg geen wind, wel hebben we ons dubbel in gesmeerd. Om 14.00 uur komen wij bij Hr Stahl een tuinder die in het verleden aardbeien planten kweekte. Alles heel simpel en alles mag, daar zijn we 9 jaar geleden ook geweest. Voor Zevenbergense begrippen is het een kweker als Cor Bouwmeester. Negen jaar geleden gingen de dames helpen in de kas aardbeien planten verspenen, met een perspot machine uit Holland. De hr. Stahl is op leeftijd en geen opvolgers, dus het bedrijf lig stil. Heeft nog wel 7 stuk kamers en die houdt hij in stand. Ze zus runt de verschoning van de bedden, en het ontbijt. We zitten volledig uit het centrum, het eten komen ze bregen.

Het resultaat: aan kilometers 47.19 km gemiddelde snelheid was maar 17.9 km / droog weer / half bewolkt en dan weer zon / temperatuur 29 graden wind ( 2 )

Paul

• 18 Juli 2024 - 16:35

Arina En Cor :

Een mooie afstand en niet te lang in de warmte .Ook daar verandert de tijd ,geen aardbei plantjes meer .Maar wel de gezelligheid van de mensen die langs komen .Fijne rit morgen

• 18 Juli 2024 - 16:45

Harry En Sonja :

Wederom een mooi stukje met heerlijk weer leuke fotos, op de fotos lijkt het redelijk vlak maar dat is vaak bedrieglijk, weer lekker uitrusten en genieten van jullie eten morgen weer een mooie nieuwe dag, goede rit morgen en groetjes van ons [e-1f44d] [e-1f4aa] [e-1f340]

• 18 Juli 2024 - 18:02

Wil En Willy:

Hallo Paul en Rien,

Leuk verslag , ook weer met herinneringen van jaren terug.

Weer een stuk verder met gelukkig mooi weer.

Voor zo dadelijk smakelijk eten en alvast een fijne avond.

Voor morgen succes en een mooie fietstocht.

• 18 Juli 2024 - 19:26

Martijn Van Griensven :

Mooi avontuur mannen en mooi en confronterend tegelijkertijd zo de plekken van jaren terug samen weer te bezoeken [e-2764]️

• 18 Juli 2024 - 19:54

Henk Van Ruijven :

Mooi al die ontmoetingen met de diverse mensen. Volg jullie sinds vandaag. Mooie fietsreis gewenst.

• 18 Juli 2024 - 20:20

Ben Van Broekhoven :

Ik zit voor de eerste keer alle verslagen te lezen tot nu vandaag.

Geweldig wat jullie doen samen.

Ik zat gewoon te genieten van je verslagen Paul en zal iedere dag met spanning wachten wat jullie die dag hebben beleefd.

Succes allebei en hou ons allemaal op de hoogte.[e-1f603][e-1f603][e-1f44c]

• 18 Juli 2024 - 20:29

Henk:

Dat kwam mooi uit vandaag met die warmte, niet te lang fietsen. En weer bij de Rijn langs. Nog net te vroeg voor de weinfesten. Fijne dag morgen.

• 18 Juli 2024 - 21:52

Frieda :

Goed bezig mannen.

Nog veel fiets plezier en mooi weer.

• 18 Juli 2024 - 22:26

Leon En Wendy:

Leuk !!

• 19 Juli 2024 - 09:58

Kees En Toos:

Ja Paul en Rien, midden in het hoogseizoen vakantie nemen, daar konden wij in 2012 ook van meepraten. Goed dat er een afspraak met de bakker was. Het is een gezellig verslag. Veel plezier verder en geen panne. Hopelijk blijven de temperaturen daar een bischen normal!![e-1f60e][e-1f44b][e-1f44b]