Etappe 6 van Lahnstein naar Schwabenhein - Reisverslag uit Schwabenheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Etappe 6 van Lahnstein naar Schwabenhein - Reisverslag uit Schwabenheim, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Etappe 6 van Lahnstein naar Schwabenhein

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

17 Juli 2024 | Duitsland, Schwabenheim

6e etappe van Lahnstein naar Schwabenstein in Duitsland, woensdag 17 juli 2024

We vertrokken uit Lahnstein een appartement op 3 hoog , er is geen ontbijt bij, dus 7.00 uur uit bed aankleden en onze spullen verzamelen.We vertrokken uit Lahnstein om 7.45 uur we fietsen aan de linkerzijde van de Rijn richting het zuiden, je kunt niet zomaar de Rijn oversteken, want er zijn geen bruggen alleen maar een pontje. Na 15 kilometer zoeken wij eerst naar een bakker, die ook koffie schenkt maar die vinden we niet. Al snel komen we een restaurant tegen, vol met bejaarde passanten daar is voor ons nog plek dat we een ontbijt kunnen nemen. We hebben heerlijk ontbeten en we vervolgen onze reis, de eerst komende pont komt in zicht, en we steken de Rijn over, en gaan we aan de rechter zijde van de Rijn volgen. Onze gemiddelde snelheid op de fiets is 19 km per uur, dus we doen het op gemak. Deze etappe volgt steeds de Rijn, de stroming van de Rijn is enorm. Door bochten biedt de rivier een steeds wisselende uitzicht op wijnbergen en bossen, gezellige oude stadjes, romantische burchten en ruïnes. Door de vele bochten in de Rijn, heb je de ene keer wind tegen of wind mee.De fietspaden langs de Rijn zijn nog steeds niet van de beste kwaliteit. Onderweg hebben we genoeg stop plaatsen gehad, om even uit te rusten. Op een gegeven moment zijn we van de Rijn het binnenland in gereden z’n 15 kilometer naar het plaatsje Schwabenhein. Rien kreeg even pech, zijn ketting van zijn fiets liep van het voorblad af, ik heb handschoenen bij me en de ketting lag er na 5 min er weer op.

Het eind is in zicht, en ik ben blij dat het eindpunt nadert. We komen Schwabenhein binnen, het is maar een klein dorp met misschien 2 hotels, en ons hotel heet Stads Mainz, en in dit hotel hebben we met z’n vieren in 2015 ook geslapen, Na een biertje op het terras lekker even uitrusten. Ik zit dit verslag altijd op de kamer te doen, dan kan ik me concentreren. Om 18.00 gaan we lekker eten.

Het resultaat vandaag : aan kilometers 81 km 4.15 uur aan het fietsen, maximaal hoogte 195 meter , max snelheid 38 km

Het weer droog/ bewolkt / zon/ temperatuur 24 graden. Wind 3

Paul

• 17 Juli 2024 - 17:13

Sebastiaan En Sonja:

Hoi,hoi Paul en Rien,

Wat leuk dat we zo mee mogen lezen tijdens jullie fiets avontuur! Jullie hebben al veel kilometers gefietst! mooi om te lezen dat jullie zulke mooie herinneringen samen ophalen! Succes morgen en geniet van jullie welverdiende avondmaal!

• 17 Juli 2024 - 17:17

Harry En Sonja :

Goede middag mannen dit is weer een mooie afstand met een klein beetje pech dat mag de pret niet drukken toch het weer is nu prima en jullie genieten er toch van jullie kunnen Tirol al bijna ruiken nog ff dan komen de hellingen er aan gelukkig gaan het ook vaak weer naar beneden gezien de snelheid die jullie halen [e-1f44d] fijne avond en lekker eten, goede reis morgen groetjes van ons [e-1f44d] [e-1f4aa] [e-1f340]

• 17 Juli 2024 - 17:26

Addie En Irene Groen:

Beste vaders van Wendy en Leon, wat een belevenis voor jullie en naast de herinneringen uit 2015 zullen er velen bijkomen denk ik. Wat mooi dat dezelfde overnachtingsplekken zelfs nog bestaan uit 2015. Rijd voorzichtig en succes voor de komende kilometers! Groetjes van Addie [e-38] Irene

• 17 Juli 2024 - 23:06

Henk O:

Wat een leuk en lang verhaal. Grappig dat jullie met de oudjes mee mochten eten. Mazzel dat jullie weer weg.mochten. jammer van die fietspaden. Maar ja het is geen Nederland. Veel plezier morgen.

• 17 Juli 2024 - 23:17

Esther En Martijn:

Dag Paul en Rien,

Wat ontzettend leuk om iedere avond jullie verslag te lezen! Wij genieten van jullie verhalen. Zo bijzonder dat jullie deze tocht ook met de dames gemaakt hebben.

Veel succes weer morgen!

Groetjes, Esther en Martijn.

• 18 Juli 2024 - 11:51

Jolande:

Wat een mooi verhaal weer gisteren,kijk weer uit naar het volgende verslag.Bijna een week verder zijn jullie nu, super hoor.

Succes weer met de volgende km's.

• 18 Juli 2024 - 15:20

Sonja Eenhoorn:

goed bezig mannen en Paul dank je wel voor de mooie verhalen toppie