5e etappe van Remagen naar Lahnstein - Reisverslag uit Lahnstein, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 5e etappe van Remagen naar Lahnstein - Reisverslag uit Lahnstein, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

5e etappe van Remagen naar Lahnstein

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

16 Juli 2024 | Duitsland, Lahnstein

5e etappe van Remagen naar Lahnstein. Dinsdag 16 juli 2024

We vertrokken uit Remagen om 8.45 uur ons Hotel lag aan de Rijn, en s’avonds tijdens het eten op een terrasje zagen wij de pont heen en weer varen voor ons Hotel. In de nacht heeft het geonweerd en blijkbaar ook geregend, maar alleen s’nachts zelfs hebben wij er niets van gemerkt. Aan de plassen op de fietspaden kon je het zien. Deze rit is vlak, we fietsen langs de Rijn op weg naar Koblenz het is vlak met een paar kleine heuveltjes. Het wegdek in deze etappe is af en toe slecht, kasseien, slechte steenslag - paden of door boomwortels hobbelig geworden asfalt. Scheepvaartverkeer is er genoeg Nederlanders en Belgen. Om 12.00 uur komen we aan in Koblenz via de Balduinbrucke aan, het is ook de plek waar de Moezel en de Rijn samen komen. Waar de Moezel in de Rijn stroomt staat een kolossaal ruiterbeeld van keizer Wilhelm 1 met veel bekijks van toerisme.

We fietsen naar onze eind bestemming aan de linkerzijde van de Rijn naar het plaatsje Lahnstein daar slapen we die nacht, en morgen fietsen we naar Rhens ook aan de Rijn.

Het resultaat vandaag : In totaal 50 kilometer , half bewolkt af en toe de zon, met af en toe veel wind Totaal reden kilometers 354

Paul

• 16 Juli 2024 - 15:47

Ingrid Verbogt:

Leuk om jullie zo te volgen. Nog veel fiets plezier.

• 16 Juli 2024 - 15:54

Laila:

Klinkt weer super! Wat een kilometers hebben jullie al gemaakt!

zet hem op mannen, ga zo door! [e-1f4aa][e-1f3fc][e-1f4aa][e-1f3fc]

liefs [e-1f48b]

• 16 Juli 2024 - 15:58

Bianca Esbach:

Toppers goed bezig en blijven genieten van de omgeving

• 16 Juli 2024 - 16:15

Wil En Willy:

De eerste 354 km zitten erop. Ongeveer 1/3 van de totale trip naar Ehrwald. Koblenz, het beeld een heel mooi uitzichtpunt. Naast het fietsen genieten jullie ook van de bijzonder dingen onderweg. Mooi !!. Een fijne avond en voor morgen weer veel succes met natuurlijk droog weer.

• 16 Juli 2024 - 16:42

Harry En Sonja :

Hallo mannen weer een mooi verhaal over een prachtige rit met lekker weer maar de weg is ff wat minder toch weer 50 km er bij een derde zit er inmiddels op lekker genieten en weer uitrusten voor de rit van morgen, van Koblenz hebben we ook nog leuke herinneringen, lekker eten en een[e-1f37b] goede start voor morgen en groetjes van ons [e-1f44d] [e-1f4aa] [e-1f340]

• 16 Juli 2024 - 16:43

Arina En Cor :

Dat zijn mooie herrineringen de punt van Koblenz .6 jaar geleden fietste we met jullie de moezel tocht en zijn we nog met de gondel naar het fort Ehrenbreitstein gegaan en konden van boven af de stromingen van de moezel en de Rijn mooi zien .

Een mooie reis verder .[e-1f6b4][e-1f3fc]‍[e-2640]️[e-1f6b4][e-1f3fc]

• 16 Juli 2024 - 19:20

Henk :

Goh wat gaan jullie snel. Moet prachtig zijn daar vooral als het weer meezit. Leuk al die beweging op het water op. Succes morgen.

• 16 Juli 2024 - 19:26

Trudy:

Wat is het toch heerlijk om het verslag te volgen. Jullie genieten, maar ik geniet net zo hard mee.

• 16 Juli 2024 - 19:31

Jan En Rinthy :

Hoi Rien en Paul ,

Mooi om jullie reisverslag te lezen ,Succes met de volgende etappe

• 16 Juli 2024 - 22:17

Leon En Wendy:

Leuk fietsen aan de Rijn! Het schiet al lekker op !!

• 17 Juli 2024 - 07:30

Paul Ouwerkerk:

Weer een mooie rit! Fijn dat het weer nu meezit, kijk weer uit naar je verslag van de volgende rit.

• 17 Juli 2024 - 13:35

Corrie En Cees:

woh weer veel kilometers, wie van jullie heeft de bollentrui

• 17 Juli 2024 - 15:57

Ed: