4e etappe van Duren naar Remagen aan de Rijn - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 4e etappe van Duren naar Remagen aan de Rijn - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

4e etappe van Duren naar Remagen aan de Rijn

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

15 Juli 2024 | Duitsland, Remagen

Beste mensen,

4e etappe van Duren naar Remagen aan de Rijn maandag 15 juli 2024

Het is een veel belopen rit, de opgaaf was 80.00 kilometer, na het ontbijt om 8.45 uur vertrokken uit Duren het was geen fijne stad, of we zaten aan de verkeerde kant van de stad, arme wijken met veel Oostblokkers die buiten met z’n alle zaten te roken, restaurants met de naam Balkan, e.d.

Na 15 minuten waren we de stad Duren uit, het is al warm , en voor vertrek hebben we ons goed ingesmeerd. Na Duren verlaten we de Roer en komen in een uitgestrekt landbouwgebied ze telen hoofdzakelijk suikerbieten snijmais en tarwe. Er is geen enkele koe te zien. Het is heuvelachtig maar wij kunnen dit aan, veel rust pauzes gehouden, in de schaduw. De bankje die we tegen komen, kan niet tellen zo veel. Nederland moet daar wel eens een voorbeeld van nemen. Na dat we zeker wel 60 km hadden gereden, moesten we gaan klimmen en niet z.n klein beetje alle zeilen bijzetten. Na het klimmen hoort ook het afdalen , het kon op een veilige manier 49 km per uur naar beneden. In eens komen wij bij de Rijn een machtige rivier met veel stromingen. Gelijk heb je vertier met leuke terrasjes veel mensen met een vakantie gevoel. We naderen Remagen en die plaats verwierf zijn naam uit de 2e wereldoorlog, de Amerikanen bombarderen de spoorbrug over de Rijn die was licht beschadigd, maar bezweek na 10 dagen wegens aan overbelasting, de restanten liggen er nog, maar niet midden in de Rijn maar aan de zijkant, Ze hebben er een museum bij gebouwd, als blijvende waarschuwing van de oorlog.

Er zijn ook nog leuke dingen te vertellen, we hebben lekker een biertje gedronken op het terras aan de Rijn, en herinneringen vertelt over 9 jaar geleden, toen Emerens en Bep er nog bij waren.

Het resultaat vandaag : met totaal 82 kilometer geen regen, wel warm 27 graden

Paul

• 15 Juli 2024 - 17:42

Laila :

Wat fijn dat jullie nu op een betere plek zijn dan gisteren.. heerlijk genieten nu samen! En mooie herinneringen ophalen [e-1f496][e-1f496]

dikke knuffel

• 15 Juli 2024 - 17:46

Jeanne Van Haaster:

Een mooie dag dus voor jullie. Het is leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.

Herinneringen ophalen hoort er zeker bij. Het is toch heel bijzonder dat jullie nu samen deze zelfde reis kunnen maken. Succes….

• 15 Juli 2024 - 19:27

Tootje:

Heel leuk om iedere dag te lezen Paul.

• 15 Juli 2024 - 19:34

Harry En Sonja :

Hallo mannen de vierde etappe alweer we genieten van jullie verhalen en de fotos van onder weg zo te zien gaat alles voorspoedig en genieten jullie er ook van alweer bijna 300 kilometer in de benen [e-1f44d] respect voor jullie nu weer ff tijd voor rust en lekker eten en een [e-1f37b] goede start voor morgen en groetjes Harry en Sonja [e-1f91e][e-1f340][e-1f4aa]

• 15 Juli 2024 - 20:52

Henk O:

Mooi te lezen dat het zo goed gaat. Leuk om langs de Rijn te fietsen. Wat meer afwisseling met de schepen en de sluizen en de dorpen en steden. Hier is het aan het regenen,21..00 uur. Hopelijk bij jullie droog. Veel plezier morgen.

• 15 Juli 2024 - 20:56

Leon En Wendy :

Na gisteren is het fijn dat jullie vandaag op een fijne plek overnachten en geen oude broodjes hoeven te eten omdat alle restaurants vol zitten. Lekker genieten vanavond van het uitzicht op de Rijn dan kunnen jullie er morgen weer tegenaan.

• 15 Juli 2024 - 21:41

Cor:

stevige fietsdag leuk verslag morgen weer een fijne fietsdag

• 15 Juli 2024 - 22:36

Paul Ouwerkerk:

Een pittige dag qua kilometers leuk om jullie zo te volgen. Wij zijn met de fietsclub vandaag naar fort de hel bij Willemstad geweest ca 38 km. Paul je werd gemist, groeten van iedereen!

• 16 Juli 2024 - 11:11

Ewoud En Esther :

Wat leuk om jullie verslag steeds te lezen, en wat gaan jullie goed! Gelukkig zit het weer nu mee en zien jullie mooie dingen. Nog veel succes!