3e etappe van Postholt Limburg naar Duren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu 3e etappe van Postholt Limburg naar Duren - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

3e etappe van Postholt Limburg naar Duren

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

14 Juli 2024 | Duitsland, Düren

3e etappe van Postholt in Limburg naar Duren in Duitsland, zondag 14 juli 2024

Na een ontbijt in Postholt vertrokken wij om 9.00 uur , binnen 15 min fietsen we Duitsland binnen, eerst een paar kleine dorpjes , het is zondag en iedereen ligt nog op bed het is rustig om te fietsen. We rijden in Nordrhein Westfalen veel wind molens staan er op het land. Het wordt heuvelachtig met veel koren velden. Een uitgesproken landelijke etappe, door soms licht glooiend landschap waarin je ongemerkt 100 meter omhoog gaat, en weer naar beneden. De route is voornamelijk uit onverharde wegen, deze steenslag wegen zijn voor merendeel goed te fietsen, met af en toen een auto die ons wil passeren. We komen de Ruhr tegen, een snel stromend riviertje , de naam Roergebied is daar van afgeleid, of Roermond, de rivier de Ruhr eindigd bij Roermond in de Maas. Het is goed fiets weer, en een jas is er al uit gedaan, het wordt warm. Aan de fiets paden kon je zien, dat afgelopen vrijdag met die regen ook blank heeft gestaan. Deze rit ging te snel, maar we hebben veel op bankjes gezeten , en natuurlijk wel koffie gaan drinken.

Dat was zondag 14 juli 2024 aankomst in Hotel Ibiz 15.00 uur

Het resultaat vandaag : 20 graden met iets meer wind Aantal kilometer is 57 km

Paul

• 14 Juli 2024 - 16:39

Arina:

Fijn dat jullie zo vroeg fietsen dan is er ook niet zo veel verkeer ,en van het mooie weer en de omgeving hebben kunnen genieten .Het waren nu niet zo veel kilometers . Als het goed is zal het morgen nog wat warmer worden .goede rit morgen[e-1f6b4][e-1f3fc]‍[e-2640]️[e-1f6b4][e-1f3fc] groetjes Cor en Arina.

• 14 Juli 2024 - 16:53

Jan En Rinthy :

Fijn dat het weer jullie goed gezind is , de vooruitzichten zijn goed.,Succes voor morgen.

• 14 Juli 2024 - 17:05

Harry En Sonja :

Hallo mannen weer een mooie afstand afgelegd met beter weer prachtig dat we dit weer mogen volgen voor de komende dagen gaat het weer er steeds beter uitzien het is toch een behoorlijke rit maar jullie gaan er voor de reden en de gedachte aan de dames kunnen we goed begrijpen veel succes nog en groetjes Harry en Sonja [e-1f91e][e-1f340][e-1f4aa]

• 14 Juli 2024 - 17:39

Henk O:

Fijn dat het nu beter weer is met ook nog goede vooruitzichten. Mooi dat het veel over smalle weggetjes gaat. Op auto,s zitten jullie niet te wachten. Zo en nu een lekker Duits biertje

• 14 Juli 2024 - 18:03

Heleen:

Lekker fietsweertje, niet te warm én droog! Voor morgen wens ik jullie ook goed weer

• 14 Juli 2024 - 19:20

Ed:

Het weer wordt beter gelukkig, goed fietsweer.

Op naar morgen [e-1f600]

• 14 Juli 2024 - 22:01

Jolande:

Weer een mooi verslag, op naar morgen !

• 15 Juli 2024 - 06:43

Debby:

Lekker fietsen hoor, op de vroege zondagmorgen als iedereen nog slaapt...

Droog weer er bij, dan is de start alvast fijn.

Op vrijdag na gelukkig droog weer voor jullie en de vooruitzichten zijn prima!

Fijne fietsmaandag

• 15 Juli 2024 - 07:15

Leon En Wendy:

Leuk verslag !!

Succes vandaag !!

• 15 Juli 2024 - 12:57

Sonja Eenhoorn:

het mooie is dat Paul ook zo goed is in het schrijven en de weetje weet te vertellen ,zoals het riviertje ,heerlijk om te lezen ,hier genieten we van mee ,,fijne voortzetting jongens

• 15 Juli 2024 - 15:13

Corrie En Cees:

mooi verslag, al een heel stuk gereden, we zien uit naar de vlgd belevenis