Fietstocht van Lemmer naar Kampen 23/5/24 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Fietstocht van Lemmer naar Kampen 23/5/24 - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Fietstocht van Lemmer naar Kampen 23/5/24

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

23 Mei 2024 | Nederland, Kampen

Beste fietsvrienden. - Kampen 23 mei 2024

Na een goed ontbijt in Lemmer in ons Hotel vertrokken Rien en Paul weg voor een rit van 70 kilometer onze regen jassen konden toen al aan, er kwam motregen uit de lucht, en tot 12.00 uur last van gehad. Vanuit Lemmer fietsen we de polder in, weinig woningen alleen akkerbouw, dat gaat wel 20 kilometer fietsen een toornig en saai. Af en tot een auto en dat is het, je komt plaatsen tegen als Slijkenburg/ Ossenzijl nu komen we in een soort omgeving voorzien van een goed fietspad het lijkt hier wel Giethoorn aan de rechterzijde allen maar huizen langs het water, de bewoners kunnen er zelf niet met een auto komen, allen per boot er is geen gas voorziening alles op stroom, naast elk huisje heeft iedereen een klein boten huisje, om je boot te stallen. Pakketpost kun je wel vergeten. Op de drukke vaart kom je allerlei mooie jachten tegen , de brugwachter vraagt € 2,50 om je boot er door heen te laten.van lieverlee kom je leuken plaatsnamen tegen Blokzijl-Moespot- Sint Jansklooster of Kadoelen en de mooiste naam is Poepershoek. We komen richting Zwartsluis en we gaan naar Genemuiden, daar zitten de grootste tapijten fabrikanten, al het grastapijt wat in Nederland wordt verkocht komt daar vandaan.

We fietsen nu langs de provinciale weg richting Kampen, we komen veel jeugd tegen die uit school komen, maar weinig fietser zoals wij.

Ons Hotel licht aan de IJssel, we hebben een kamer op de 1e etage aan de voorzijde uitzicht op de IJssel, het kan niet beter.

In Kampen is het droog met een licht zonnetje temperatuur schat in 18 graden.

Einde fietstocht Lemmer naar Kampen

Totaal 71.18 kilometers

Veel wind op kop 60% de rest mee wind

Regen miezer van 9.00 tot 12.00 uur

18 graden

Morgen Kampen naar Haderwijk

• 23 Mei 2024 - 19:02

Paul:

Leuke rit hebben julie veel regen gehad

• 23 Mei 2024 - 19:45

Laila:

Goed gedaan mannen!

• 23 Mei 2024 - 20:04

Ingrid :

Leuk om met jullie mee te reizen.

• 23 Mei 2024 - 20:58

Leon En Wendy :

Goed gedaan! Hopelijk morgen minder regen en wind

• 23 Mei 2024 - 21:41

Sjef:

Wsjefat een afstand. Nog geen zadelpijn?