Fietstocht Kampen- Harderwijk - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Fietstocht Kampen- Harderwijk - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Fietstocht Kampen- Harderwijk

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

24 Mei 2024 | Nederland, Harderwijk

Beste mensen, Harderwijk vrijdag 24 mei

Kampen is een prachtige geconserveerd stadje met een groot aantal kerken, deze vroegere havenstad aan de Zuiderzee, was in de vijftiende een machtige Hanzestad.

We hebben heerlijk geslapen in ons hotel in Kampen, het Boetiek hotel ligt pal aan de IJssel. Het is een pand van de jaren 1920 met een moderne inrichting met hoge plafonds met ornamenten. Na een goed ontbijt vertrokken wij om 8.45 uur. Er is veel regen voorspeld maar nu is het nog droog.

Het is een totale andere omgeving met mooie fietspaden die kronkelend door de omgeving gaan, het is een genot om hier te fietsen. We fietsen daarna op een Zomerdijk richting Elburg. De pandjes die daar staan, uit de jaren1600 en bijgehouden heel mooi en een genot om te zien. Het is nog te vroeg om koffie te drinken dus fietsen. De eerste grote plaats is Nunspeet midden om de Veluwe, we komen nog een 3 tal echtparen tegen helemaal in Klederdracht heren in het zwart, en de dames ook, maar iets meer kleurrijks. We hebben midden in het centrum koffie gedronken met iets lekkers er bij. Na het bezoek in Nunspeet gaat het heel fijn regenen, ik zelf doe wel een regenjas aan, maar de regen houdt weer op tot aan Harderwijk. Tussen Nunspeet en Harderwijk is het mooi fietsen tussen de bossen en zand verstuivingen Beekhuizerrszand is een stuifzandgebied ter grootte van 200 hectare. Eén week eerder was ik in Epe, nu ook een bosrijke omgeving.

Harderwijk aankomst 14.30 uur we worden hartelijk ontvangen door een dame van het hotel, de fietsen mogen we in een afgesloten ruimte opbergen. De koffers die ze na sturen zijn er nog niet, we gaan lekker een terrasje pakken, we zitten goed, en wel nu gaat het regenen, dus we zijn op tijd binnen, en geen nat pak.

Einde fietstocht Kampen- Harderwijk

Rien en Paul

• 24 Mei 2024 - 16:22

Laila :

Ha mannen,

Wat fijn te horen dat vandaag het weer wat beter was én de route mooier en leuker om te fietsen! Veel plezier in Harderwijk, prachtig plaatsje!

Fijne avond alvast! Groetjes Laila en een knuffel van Livia en Norah voor jullie

• 24 Mei 2024 - 16:24

Jolande:

Het rondje zit er denk ik bijna op. Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken.

Succes weer morgen en hopelijk zit het weer een beetje mee.

• 24 Mei 2024 - 16:31

Arina:

Jullie snuiven gelijk wat Nederlandse cultuur op met wat plaatselijke lekkers bij de koffie .

Gelukkig is het natte pak uit gebleven is ook wat fijner droog fietsen .

Morgen het laatste stukje met een zonnetje hopelijk .groetjes Cor en Arina

• 24 Mei 2024 - 16:49

Wil Appel:

Hallo Paul en Rien,

Mooi verslag weer.

Kampen en Elburg zeker bijzondere plaatsen met een geschiedenis.

Voor ons herkenbaar.

Zou ook r even rondkijken in Hardewijk., is zeker de moeite waard.

Morgen de laatste etappe.

Heel veel succes nog

Groeten Wil en Willy

• 24 Mei 2024 - 23:16

Lisanne:

Fijn dat een nat pak jullie bespaard is gebleven. Geniet van jullie laatste tochtje! Veel succes! Liefs

• 25 Mei 2024 - 09:53

Ed:

Veel succes vandaag, hopen dat jullie het droog houden

• 25 Mei 2024 - 13:27

Sonja Eenhoorn:

geniet elke keer van de verhalen en mooie fotos ,jullie zijn er bijna jongens ,geniet er nog even van en op naar volgende week ff tussenstopje voor jullie naar EHrwald gaan hahaha