Fietstocht Bolsward - Lemmer. Friesland - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Fietstocht Bolsward - Lemmer. Friesland - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Fietstocht Bolsward - Lemmer. Friesland

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

22 Mei 2024 | Nederland, Lemmer

Beste mensen, Lemmer 22 mei 2024

Na een ontbijt in het Weeshuis in Bolsward vertrokken wij om 9.12 uur voor een knooppunten route naar Lemmer de eerste 20 km in polders gefietst, wind op kop (5) van de meeste plaatsen nog nooit van gehoord, Jerwerd of Parrega je komt Workum tegen een iets grotere plaats, op weg naar Hiddeloopen mooie plaats aan het IJsselmeer. De kou speelt bij mij parten, heel de rit wind op kop geen zon en bewolkt een extra jas aan gedaan. Het helpt een klein beetje, strakjes een warme douche. Onderweg in Oudemirdum hebben we gepauzeerd met een 12 uurtje , en onze magen zijn weer gevuld. We zijn weer op onze fietsen [e-1f6b4] gestapt we gaan even van het IJsselmeer af een stukje binnenland en je rijd iets meer beschut, Het zijn allemaal kleine plaatsen met 15 huizen Ntjemardum of Heaburgen , het eind is in zicht Lemmer, botenbouw daar wordt rijkelijk mee verdient, er staan hele groten loodsen aan het IJsselmeer waar kleine maar ook hele grote worden gebouwd.

Aankomst in Lemmer 14.30 uur via onze navigatie worden we naar ons Hotel geloodst Hotel Lemmer Polderdijk 1. Aanmelden doe ik, Rien past op onze fietsen, we mogen onze fietsen stallen in een mooie afgesloten ruimte, en voorzien van stopcontacten om de de fiets [e-1f6b2][e-1f6b2]weer op geladen.

Einde fietstocht Bolsward - Lemmer

Bewolkt

Morgen is de Lemmmer- Kampen 72 km

• 22 Mei 2024 - 16:28

Arina En COR :

Jammer dat het wat kouder weer is ,het is gelukkig droog .We vinden het erg knap dat Emerens en Bep het samen gedaan hebben .Toen was het weer ook niet altijd mooi en kwamen ze wel eens met een nat pak bij het hotel aan .lekker opwarmen en hopen dat het morgen het zonnetje weer schijnt .fijne tocht morgen ,groetjes

• 23 Mei 2024 - 13:06

Sonja Eenhoorn:

ja friesland is erg mooi ,en knap hoor heren dat jullie dit wegfietsen,hoop mooie tocht nog groetjes sonja

• 23 Mei 2024 - 21:37

Sjef:

Ondanks je elektrische fiets toch zeer pittig. In Hindeloopen nog koffie gedronken in cafe met uitzicht op de haven?