Medemblik naar Bolsward via de afsluitdijk - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Medemblik naar Bolsward via de afsluitdijk - Reisverslag uit Bolsward, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Medemblik naar Bolsward via de afsluitdijk

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

21 Mei 2024 | Nederland, Bolsward

Goedemiddag, Medemblik 21 mei 2024

We sliepen in een goed hotel in Medemblik, na een goed ontbijt zijn we vertrokken om 9.15 uur, we zijn nog 10 kilometer vertrokken uit Medemblik, krijgen we al te maken met een omleiding, voor auto’s is alles geregeld, met borden voor een goede omleiding, maar niet voor fietsers. Zoek het maar uit.

We hebben wel mooi in de polders gefietst, en nog beschut ook. Daar zijn de polder wegen recht aan een stuk wel 10 km lang. Het weer is schitterend wind 4 temperatuur ook aangenaam.

Den Oever aan het begin van de afsluitdijk is bereikt, daar eindigd even de fietstocht, we moeten met een stadsbus over de afsluitdijk, bij de bushalte staan al lotgenoten die ook met de bus mee moeten. De beschoeiing wordt aan de Waddenzee verstevigd van daar we mee de bus mee moeten. De banken aan de voorkant van de bus zijn verwijderd door konden we de fietsen plaatsen, en zitten konden we achter in. De totale rit in de bus [e-1f68c] is 29 kilometer, zelfs hebben wij nog 5 kilometer op de afsluitdijk gereden.

Om 12.00 uur waren we in Friesland, we reden richting Makkum door hebben bij een sluis ons brood op gegeten. Rien had nog een verzoek even naar Gaas te fietsen, zijn overbuurman Henk heeft daar gewoond, en of we daar even foto’s wilden maken. Van een woning.[e-1f3e0] Dat gedaan op weg naar Bolsward , onder weg smalle fietspaden tegenliggers konden elkaar niet passeren. 15.30 uur aan komst in Bolsward we moesten ons aanmelden in de Kerkstaat 52 een voormalig Weeshuis, uit 1900, ze zijn het aan het verbouwen, en wordt erg mooi.

In de tuin een lekker biertje genomen, we gaan ons douche en lekker buiten de deur ergens lekker eten. Op dit moment kan het niet in het Weeshuis , vanwege een partijtje.

De totale aantal kilometers van van dag is 59.77 km

Met de bus [e-1f68c] (verplicht) over de afsluitdijk 29 kilometer.

We verblijven nu in Bolsward en morgen gaan we naar Lemmer

Met een fiets groet van : Rien en Paul

• 21 Mei 2024 - 17:47

Jolande:

Weer een mooie dag met mooie foto's. Jullie vermaken je prima zo te lezen.Morgen de Lemmer! Leuk plaatsje,ooit geweest met een zeilkamp.Succes weer voor morgen en hopelijk zit het weer dan ook weer mee.

• 21 Mei 2024 - 18:36

Paul En Rien Van Raamsdonk-Esbach:

Als je in Friesland bent moet je altijd klunen met of zonder ijs [e-1f92d]

Het was wel gelukkig droogweer .Nederland is mooi met z’n dorpen en stadjes .

morgen weer een fijne fietsdag .

• 21 Mei 2024 - 18:37

Paul En Rien Van Raamsdonk-Esbach:

Deze was van Arina ,groetjes Paul en Rien

• 21 Mei 2024 - 21:20

Wil Appel:

Paul en Rien,

Een mooie fietstocht vandaag incl. een gratis ritje met de bus.

Geloof dat jullie het goed naar de zin hebben.

Leuk dat jullie ons, middels de verslagen , op de hoogte houden.

Morgen weer veel succes en geniet.

groet,

• 21 Mei 2024 - 21:38

Sjef Van Raamsdonk:

Wat een lange tocht, Zijn jullie nog door het Robbenbos gereden.