Fietstocht Volendam naar Medemblik - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Fietstocht Volendam naar Medemblik - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Fietstocht Volendam naar Medemblik

Door: Paul van Raamsdonk

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

20 Mei 2024 | Nederland, Volendam

Goededag lieve mensen, Medemblik 20 mei 2024

Vandaag 2e pinksterdag is het bewolkt als we uit Volendam vertrekken, het is nog rustig op de boulevard geen dag toeristen en het het gevoel zegt het is zondag niemand op straat, alleen mensen die de hond uitlaten.

We hebben nog steeds met omleidingen te maken. Dijk verzwaring over we een lengte van 10 kilometer. De omleidingen hebben wij soms genegerd met als gevolg, fietsen over een hek transporteren en daar moesten we spierballen mee gebruiken. We fietsten richting Purmer, daarna kwamen we leuk plaatsje tegen, met mooie oud-Hollandse gevels midden in het centrum, Rien is nog gaan vragen hoe heet dat plaatsje, nou het was Edam denk maar aan de kazen. We komen plaatsjes tegen waar ik de naam nog nooit van gehoord heb o.a Etersheim, Warder, Scharwoude, Hoorn, Oosterleek.

Enkhuizen hebben wij ook aangedaan, mooie panden, toeristische omgeving met veel dagjesmensen ook met een mooie jachthaven. Van Enkhuizen fietsen we naar Kerkbuurtmunnikij ( ja ik spel het goed) Andijk en Oosterdijk allemaal langs het IJsselmeer. De luchten gingen betrekken, er is regen op komst, en voordat we Medemblik in het zicht hebben gaat het regenen, en niet zo’n klein beetje een nat pak. Zelfs mijn telefoon hielt er mee op.

Aankomst in Medemblik 15.30 uur melden bij Hotel het wapen van Medemblik.

Fiets konden in de kelder plaatsen en gelijk onderstroom ik had zelf nog maar 32% stroom in de accu.

We hebben een mooie kamer, met ligbad. Na het installeren van de koffer, op de kamer eerst een lekker biertje genomen.

19.00 uur zitten we in het hotel heerlijk aan tafel voor een diner.

Einde dag alles is goed verlopen, en na die regenbui hangt alles te drogen.

Maandag is het bewolkt later een beetje zon , en het einde sluiten we af met een regenbui.

Totaal aantal kilometers 74.19

Met fiets groet uit West-Friesland van,

Rien Esbach en Paul van Raamsdonk

• 20 Mei 2024 - 21:02

Jolande:

Super leuk om jullie verslag te lezen.Succes voor morgen!

• 20 Mei 2024 - 21:58

Laila Luykx :

Ha pa en Paul, wat leuk om een uitgebreid verslag te lezen. Balen dat jullie vandaag toch echt een nat pak gehaald hebben, maar zo te lezen kan het de pret niet -helemaal- drukken. Oh oh, twee mannen die de omleidingen negeren [e-1f602] zie het helemaal voor me! Fijne avond en weer veel succes en plezier voor morgen gewenst! Groetjes Laila

• 21 Mei 2024 - 18:58

Jqn En Ria Zuiderwijk:

Marco en Ellen zijn in Oosterleek getrouwd , zij wonen in Venhuizen.

Leuk Paul en Rien om zo jullie reisverslag te volgen, wij hadden ook wel eens die plannen gehad maar Jan is toen s' s' nachts voor vertrek naar het ziekenhuis gebracht en daarna hebben we het nooit meer gedaan.

Hopelijk hebben jullie verder in de week beter weer, en komen jullie weer heelhuids thuis.

Groetjes Jan en Ria