Fietstocht Huizen naar Volendam - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu Fietstocht Huizen naar Volendam - Reisverslag uit Volendam, Nederland van Paul en Rien van Raamsdonk-Esbach - WaarBenJij.nu

Fietstocht Huizen naar Volendam

Door: Paul vannRaamsdonk

Blijf op de hoogte en volg Paul en Rien

20 Mei 2024 | Nederland, Volendam

Goedemorgen lieve mensen, Volendam 19 mei 2024

dit is het eerste verslag van onze fietstocht rondje IJsselmeer

Wie doen er aan mee, Rien Esbach en Paul van Raamsdonk, deze tocht hebben onze echtgenoten voor het eerst gefietst, zonder mannen.

Het voorstel kwam van Rien, om deze tocht samen te fietsen, nu we zijn er aan begonnen.

We starten in Huizen en we moesten er om tien zijn, want voor 10 uur moesten wij de koffers inleveren, maar er kwam al die ochtend een probleem en dat wisten wij niet, rijksweg 27 van Utrecht naar Huizen was afgesloten door werkzaamheden via Zeist zijn wij de rijksweg afgegaan en binnendoor via de provinciale wegen toch op tijd in Huizen aan gekomen.

De auto’s van ons hebben we daar achter gelaten.

Vertrek met de fiets rond 10.15 uur, Rien heeft een knooppunten uit gezet, dan kom je langs mooie dingen bosrijk water het is heel varieert

We zijn langs de plaatsen gekomen, Muiderberg, Muiden, dwars door Amsterdam was veel te druk straten vol met toeristen je kon niet fatsoenlijke door die stad fietsen er was maar één manier weg wezen. Van Amsterdam naar Monnickendam je gaat steeds meer in open velden fietsen, met veel tegen wind. We lieten Marken rechts liggen, en nú richting Volendam, daar aangekomen het hotel ligt minden in het uitgaan centrum maar nu ook bon vol met toeristen.

ik ben me gaan aanmelding we zitten op 3 hoog met een mooie kamer, onze fietsen [e-1f6b4] konden we achter het hotel brengen binnen en gelijk we aan het stroom gezet, we hadden veel energie verbruikt in ver band met de wind die er stond.

Aankomst in Volendam 16.00 uur, na de tocht eerst een lekker biertje [e-1f37a] genomen. Daarna ons lekker opgefrist lekker naar buiten bootjes kijken in de haven, en natuurlijk ook de toeristen die ook met honderden naar Volendam zijn gekomen.

Totaal aantal kilometers van Huizen naar Volendam 74.19 km

Met een groet van Rien Esbach en Paul van Raamsdonk[e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-1f6b4]‍[e-2642]️

• 20 Mei 2024 - 17:42

Lisanne Van Raamsdonk: